4/07/2013

VÄRILLISET PIILOLINSSIT

Sain silmälasit kun olin kuusi. Valitsin silloin itselleni Harry Potter -tyyliset pyöreämmät lasit, vaikka oikeastihan olisin halunnut ne suurimmat ja pyöreimmät pullonpohjalasit vihreillä läpikuultavilla sangoilla. Luojan kiitos äitini ei antanut minun ottaa niitä kiukutteluni jälkeenkään. Niin no, en nyt tiedä oliko se toinenkaan valinta yhtään sen parempi, mutta ainakin vähemmän huomiota herättävä.
Siitä lähtien lasit vaihtuivatkin aika tiuhaan. Minä menevänä nuorena tyttönä kun onnistuin hajottamaan lasit jos toisetkin.

En muista tarkalleen milloin sain ensimmäiset piilolinssini, mutta sen jälkeen en ole oikeastaan laseja käyttänyt. Ainoastaan vain pakon edessä ja yksin kotona ollessani. Tykkään piilolinsseistä ja niiden helppoudesta. Lasit tuntuvat jotenkin häiritseviltä nykyään ja ovat vain tiellä. Ehkä myös siksi, että urheilen paljon, ei lasit ole kovin käytännölliset. Oikeastihan olen lähes sokea ja ilman mitään vahvuuksia maailmani on pelkkä sumea paikka. Näenkin aina silloin tällöin painajaisia siitä, kuinka olen jossain mutten näe mitään, sillä minulla ei ole laseja tai piilareita. Se on kauheaa!

Olin aina silloin tällöin miettinyt värillisiä piilareita. Olen aina ollut tyytyväinen omien silmieni väriin, jotka ovat vihreän sinertävät, mutta vaihtelu houkutti. Myös se, että äitini perheessä lähes kaikilla on ruskeat silmät. Halusin siis kokeilla miltä ne näyttäisivät myös minulla, sillä violetit, punaiset tai jotenkin kuvioidut linssit eivät jostain syystä houkutelleet.. Ruskea oli siis luonteva värivalinta minulle.

Hankin piilolinssit vahvuuksilla optikkoni kautta viime kesänä. Oli hauskaa huomata, kuinka monet oikeastaan huomasivat silmien värini muuttuneen. Edes jotkut hyvistä ystävistäni eivät heti huomanneet eroa. Rupesin itsekkin miettimään, että vaikka toista katsoo useinkin silmiin, niin ei silti edes muista minkä väriset ne ovat. Hassua.

Piilarit ovat tuoneet kivaa vaihtelua niin arkeen kuin juhlaan. Käytän niitä aina vähän fiiliksen mukaan.
Tässä vielä kuvat havainnollistamaan eroa.




Mitäs mieltä olette? Onko teillä kokemuksia värillisistä piilolinsseistä? :)

I just wrote about my brown contact lenses that I'm using sometimes. I wanted to try them because my mom's parents and her brother has brown eyes so I thought maybe it would fit me too.
So what do you think? :)












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti